FORMING THE LISTENING COMPETENCE WHILE LEARNING THE TURKISH LANGUAGE
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
The article presents methods aimed to achieve listening competence during the learning of the Turkish language. The classification of specific problems concerning perception of the Turkish language has been carried out. The attention is mostly paid to the ways of overcoming some difficulties, which emerge while listening in Turkish.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Forming the Listening Competence While Learning the Turkish Language
Мамчур К. В. Аудіюванння як базова складова іншомовної комунікативної компетентності // Військова наука. Збірн. наук. праць. 2007. № 2 (20).
Foreign Language Learning. A Comparative Analysis of Relative Difficulty // http://www.nsa.gov/publik info /files/cryptologic spectrum/ foreign language.pdf.
Васенко Л. А., Дубічинський В. В., Кримець О. М. Фахова українська мова. – http://ebooktime.net/book_35.html.
Петровська Н. М., Судима Т. М. Формування навичок аудіювання на різних етапах вивчення англійської мови // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2011.
Ушакова Г. Д. Методика обучения студентов слушанию как профессиональному умению. Дис. канд. пед. наук: 13.00.02. Москва, 1991.
Громова Т. В. Стратегии коммутикативного партнерства в обучении аудирования студентов как фактор повышения их профессиональной компетенции. Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02. Самара, 2003.
Ніколаєва С. Ю. Практикум з методики викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах. Посібник для студентів. Київ, 2001.
Щерба Л. В. Преподавание языков в школе: Общие вопросы методики. Учеб. пособие для студ. філол. фак. 3-е изд., испр. и доп. Санкт-Петербург: филологический факультет СПбГУ; Москва, 2003.
Пассов Е. И. Программа – концепция коммуникативного иноязычного образования: 5–11 классы. Москва, 2000.
Елухина Н. В. Обучение аудированию в русле коммуникативно ориентированной методики. Москва, 1989. № 2.
Покровська І. Л. Явище омонімії у сучасній турецькій мові // Вісник КНУТШ. 2008
REFERENCES
Mamchur K. V. (2007), “Audiyuvannnya yak bazova skladova inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentnosti”, in Viys’kova nauka, Zbirn. nauk. prats’, No. 2 (20). (In Ukrainian).
Foreign Language Learning. A Comparative Analysis of Relative Difficulty // http://www.nsa.gov/publik info /files/cryptologic spectrum/ foreign language.pdf.
Vasenko L. A., Dubichyns’kyy V. V. and Krymets’ O. M., Fakhova ukrayins’ka mova, available at: http://ebooktime.net/book_35.html. (In Ukrainian).
Petrovs’ka N. M. and Sudyma T. M. (2011), “Formuvannya navychok audiyuvannya na riznykh etapakh vyvchennya anhliys’koyi movy”, in Naukovyy visnyk Volyns’koho natsional’noho universytetu imeni Lesi Ukrayinky. (In Ukrainian).
Ushakova G. D. (1991), Metodika obucheniya studentov slushaniyu kak professional’nomu umeniyu, Dis. kand. ped. nauk: 13.00.02, Moscow. (In Russian).
Gromova T. V. (2003), Strategii kommutikativnogo partnerstva v obuchenii audirovaniya studentov kak faktor povysheniya ikh professional’noy kompetentsii, Avtoref. dis. kand. ped. nauk: 13.00.02, Samara. (In Russian).
Nikolayeva S. Yu. (2001), Praktykum z metodyky vykladannya inozemnykh mov u vyshchykh navchal’nykh zakladakh, Posibnyk dlya studentiv, Kyiv. (In Ukrainian).
Shcherba L. V. (2003), Prepodavaniye yazykov v shkole: Obshchiye voprosy metodiki, Ucheb. posobiye dlya stud. fіlol. fak., 3rd ed., ispr. i dop., Saint Petersburg: filologicheskiy fakul’tet SPbGU, Moscow. (In Russian).
Passov E. I. (2000), Programma – kontseptsiya kommunikativnogo inoyazychnogo obrazovaniya: 5–11 klassy, Moscow. (In Russian).
Elukhina N. V. (1989), Obucheniye audirovaniyu v rusle kommunikativno oriyentirovannoy metodiki, No. 2, Moscow. (In Russian).
Pokrovs’ka I. L. (2008), “Yavyshche omonimiyi u suchasniy turets’kiy movi”, Visnyk KNUTSh. (In Ukrainian).